Karia suresi 1. ayeti Ledüni manası

18.08.2018 20:15

Karia suresi 1. ayeti Ledüni manası

 

 

Karia Suresi


Ayetin Ledüni Tefsiri: Kari'a Suresi

 

 

 1.El Kâri’a

 

1. Kâria

 

Kâria Suresinin İnşallah bugün Allahü Teâlâ’nın izniyle gerçek manasını verelim. Hatta gerçek manalarından bir tanesini bir manasını verelim, o kadar çok derin manaları var ki Kâria'nın içerisinden gerçek manalarından bir manasını İnşallah bugün inşallah açacağız. Besmele ile başladık zaten. Kâria ne demektir? O ayetin şimdi ilki El kâriah. İkinci ayeti Mel kâriah, üçüncü ayeti Ve mâ edrâke mel kâriah. O kadar ilginç ki bize hemen böyle mealcilere bakarsanız El Kâria; kıyamet, korkunç bir olay falan anlamında açmışlar. İkinci ayette işte bunun ne olduğunu bilir misin? Ve üçüncüsü ile birleştirip “ve mâ edrâke” idrak ettin mi veya anladın mı? Kelimesinin yerine bilir misin sen Kâria’nın ne demek olduğunu? diye böyle sorulu cevaplı Allahü Teala sormaz anlatır. Değil mi? Sormaz anlatır. O niye sorsun ki? İlim kendinin, yaratma kendinin, her şey kendinin ne diye sorsun yani? Sen bilir misin Kâria'nın ne olduğunu? diye veya bazı hallerde bazı ayetlerde dediği gibi sen onu nereden bileceksin? dediği gibi bir de Kur’an’ın muhatabı olan insanı ve insanların en önde geleni Hazreti Peygamber Efendimizi (sav) sanki azarlar bir mahiyette, senin o ilimlerden haberin yok, nereden bilirsin? Gibilerinden böyle saçma sapan Allah'a ve Resulüne yakışmayan Kur’ân-ı Kerim'in manasına yakışmayan meallerle insanlarımızın akıllarını yani böyle bir noktada dondurdular. 

 

İnsanlar böyle Allahü Teâlâ'yı da hâşâ kendi karşısında kendi gibi bir varlık çok az düşünebilen çok az idrak edebilen hâşâ böyle Hazreti Peygamber Efendimizi de (sav) böyle kendi gibi sıradan bir varlık insan olarak zaten çoğu da öyle söylüyor. “Sıradan bizim gibi bir insandı” diye o bir ayet var oraya açmış onu da bir gün açacağım inşallah. Hazreti Peygamber Efendimiz de  (sav) “Ben de sizin içinizde sizin gibi bir insanım” gibi bir mana ile açmışlar. Fakat onun derinlikleri var. Onun derinliklerini zaten onun derinliklerini göremedikleri için hem Kur’an bu halde hem de İslam âlemi dediğimiz âlem içi boşaltılmış adı kalmış bir din üzerine… 

 

İşte bakın anlamadıkları için birbirini yiyorlar ve elinden gelse herkes kendi mezhebini kendi kuracak zaten, öylesi de var. Böyle darmadağınız bugün birbirimizi yiyoruz. Allah muhafaza etsin. Sebep? Biz ne Allahü Teâlâ'yı anladık. Ne Resulullah Efendimizi anladık ne de Kuran'ı anladık bütün mesele burada. Bunların en büyük müsebbipleri işte o uydurma hadisleri toplayanlar tam böyle net seçemeyip ve ülkelerde sadece bizim Türkiye'de değil diğer ülkelerde de var. Kuran'ı Kerim'i anlamadıkları halde meali verenler. Sıkıntı orada oradan geliyor. 

 

Kâriah ne demektir?



Devamını oku: https://www.kardesimkuran.com/karia-suresi/karia-su-leduni-1/karia-suresi-1-ayeti-ledun-manasi/

İletişim

Kardeşim Kuran kardesimkuran@yahoo.com